reklama

Dobrák pavúk

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Malý mravček Jakub tlačil pred sebou fúrik plný smrečiniek na stavbu domčeka. Ťažko dýchal, bol unavený a úplne vysilený. Stmievalo sa a bolo pred búrkou. Veľmi sa obával, že začne liať a jeho náklad odplaví dážď. Bolo mu do plaču. Z posledných síl sa snažil fúrik dotlačiť k úkrytu, ktorý mu pripravili jeho kamaráti - mravčekovia. Vtom, z čista - jasna zarachotil hrom a blesk udrel do stromu, kam sa chcel mravček Jakub schovať. „AAA“ , zabedákal mravec a padol vedľa fúrika. Prebudil sa, až keď sa okolo neho zbehlo neúrekom veľa mravcov a usilovne zbierali smrečinky. „Moji milí kamaráti, zachránili ste ma pred trestom kráľovnej. Povedala mi, že ak nesplním túto úlohu, čaká sa vyhnanie z mravčieho kráľovstva“, zasmoklil mravec Jakub.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znova búrka... celý fúrik, aj so smrečinkami a malými mravčekmi zhltla vlna, rútiaca sa z kopca. Bolo počuť len výkriky o pomoc a bedákanie mravcov.

„Čo sa stalo:, kde som to“ pretrel si mokré oči mravec Jakub. Naokolo len samá voda, nikde nezazrel žiadneho mravca. Bol na konári stromu, ktorý sa miernym knísaním pohyboval dopredu. Mravec Jakub bol celý mokrý, unavený a hladný, Ani nevedel koľko času utieklo odvtedy ako ho zobrala voda. Obhliadal sa dookola, ale nevidel nič, iba samú vodu.

Zrazu sa z neba spustila niť, ktorá sa mu otočila okolo ramien a mierne ním šklblo. „Jakub, riadne sa drž“. počul mravec odniekiaľ hlas. Tak sa chytil nite a čakal. Neuplynulo veľa času a už sa hojdavým pohybom posúval vyššie a vyššie. „ Ahoj mravček. Len ty si sa zachránil pred tou hroznu búrkou. Všetko zobrala voda. Vítam ťa v mojom dome“, dopovedal veľký nechutný pavúk. Mravec Jakub sa veľmi vyľakal. Veď mravce sú pochúťkou pre všetkých pavúkov. Čo teraz urobí. Úniku niet. „Nestrachuj sa Jakub“, povzbudil ho pavúk, už som raňajkoval. „Daj si niečo ty. Si určite hladný“, usmial sa pavúk. Na stolčeku boli pripravené rôzne pochutinky na zahryznutie a nektár z lúčnych kvetov. „Ďakujem“, potešil sa mravec a dychtivo sa začal kŕmiť. Jedol dovtedy, až sa mu z toľkých dobrôt zakrútila hlava. „To je v poriadku Jakub, teraz si môžeš oddýchnuť“, skonštatoval pavúk. Jakub sa uložil na mäkký list a sladko zaspal. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa zobudil, čakalo ho milé prekvapenie; a to plný fúrik smrečiniek, z ktorých si mohol postaviť mravči dom. Jakub bol veľmi natešený a zároveň aj veľmi smutný. „Som veľmi rád za tento darček, ale načo sú mi smrečinky, keď naokolo už nie sú žiadne mravce“, zaplakal Jakub. „Len sa ničoho neboj, nejaké mravce zoženieme“, povzbudil ho pavúk.

Na druhé ráno sa vybrali pavúk s mravcom na lúku a tam, daj sa mi svete, Jakuba čakali súkmeňovci – bračekovci a všetci sa vervou sa pustili do stavania obrovského mraveniska.

Mária Pálková

Mária Pálková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodila som sa na Orave, no osud ma zavial do Bratislavy. Mám rada prírodu, veľa čítam, som rodinne založená. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Veľa času venujem mojej záhradke, najmä v lete. Píšem rozprávky pre deti. Zoznam autorových rubrík:  RozprávkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu